9 stycznia włoski dom mody Gucci opublikował kampanię swojej najnowszej kolekcji na wiosnę i lato 2020. Zdjęcia wykonane w Los Angeles ukazują konie i ich ludzkich przyjaciół w całkowicie paradoksalnych scenariuszach! Fotografie pełne absurdu i stylu vintage nawiązują do premierowego pokazu, w którym najważniejsza była wolność w wyrażaniu siebie. Kontynuacją tego przekazu było użycie koni w roli modeli – zwierząt, które symbolizują wolność. Of Course a Horse („Oczywiście koń”) zachwyca, zobaczcie sami!
O oprawę wiosenno-letniej kolekcji dla kobiet i mężczyzn zadbali Alessandro Michele (dyrektor kreatywny), Christopher Simmonds (dyrektor artystyczny) oraz Yorgos Lanthimos (reżyser i fotograf), a inspiracją był styl vintage, lata 70. i 80. Za zdjęcia i reżyserię odpowiadał wspomniany Grek, reżyser filmów nominowany do Złotej Palmy („Kieł” z 2009 r., „Zabicie świętego jelenia” z 2017 r.) i Oscara („Lobster” z 2015 r., „Faworyta” z 2018 r.) – Gucci postawił na nieoczywiste kadry i zaskakujące stylizacje. Zdjęcia wykonano w Los Angeles, a w tle materiału video promującego kolekcję można usłyszeć utwór Everybody’s Talkin Harry'ego Nilssona z 1968 r.
Pomysł na scenariusz kampanii był dość prosty, ale efektowny. Kolejne sceny przedstawiają ludzi i konie w najróżniejszych sytuacjach z życia codziennego – widzimy ich podczas przejażdżki samochodem, na basenie, w samolocie, na plaży, w kawiarni, na stacji benzynowej czy w trakcie kolacji i odpoczynku. Konie są równe swoim ludzkim partnerom, a w wielu kadrach można pokusić się o stwierdzenie, że to człowiek jest towarzyszem i nie gra pierwszych skrzypiec. Jak powiedział podczas pokazu dyrektor kreatywny marki Alessandro Michele: „Moda uświęca wszelkie formy różnorodności i ekspresji”.
Zdjęcia wykonywane były w wielu kultowych lokalizacjach, np. w luksusowym hotelu Chateau Marmont na 8221 Sunset Boulevard w Hollywood, czyli jednym z ulubionych miejsc gwiazd kina czy muzyki, które było niemym świadkiem wielu skandali i romansów. Ewidentne nawiązania do mitologii oraz złotej ery Hollywood sprawiają, że klasyczne ubrania i kultowe dodatki Gucci prezentują się świetnie.
Prace na planie były kontrolowane przez American Humane (to organizacja, która zajmuje się ochroną zwierząt), a w trakcie kręcenia materiału nie ucierpiał żaden koń.
Brand: Gucci
Creative Director: Alessandro Michele
Art Director: Christopher Simmonds
Director & Photographer: Yorgos Lanthimos
Model: Cheikh Tall, Hao Liu, Erik Sathrum
Make-up artist: Thomas de Kluyver
Hair stylist: Paul Hanlon
Music: Everybody’s Talkin, Harry Nilsson (1968)