Of Course a Horse – Gucci Spring/Summer 2020 Campaign

Data publikacji: 2020-01-14
Of Course a Horse - Gucci Spring/Summer 2020 Campaign



9 stycznia włoski dom mody Gucci opublikował kampanię swojej najnowszej kolekcji na wiosnę i lato 2020. Zdjęcia wykonane w Los Angeles ukazują konie i ich ludzkich przyjaciół w całkowicie paradoksalnych scenariuszach! Fotografie pełne absurdu i stylu vintage nawiązują do premierowego pokazu, w którym najważniejsza była wolność w wyrażaniu siebie. Kontynuacją tego przekazu było użycie koni w roli modeli – zwierząt, które symbolizują wolność. Of Course a Horse („Oczywiście koń”) zachwyca, zobaczcie sami!


Kadr z najnowszej reklamy domu mody Gucci 


Konie pływały również w basenie




O oprawę wiosenno-letniej kolekcji dla kobiet i mężczyzn zadbali Alessandro Michele (dyrektor kreatywny), Christopher Simmonds (dyrektor artystyczny) oraz Yorgos Lanthimos (reżyser i fotograf), a inspiracją był styl vintage, lata 70. i 80. Za zdjęcia i reżyserię odpowiadał wspomniany Grek, reżyser filmów nominowany do Złotej Palmy („Kieł” z 2009 r., „Zabicie świętego jelenia” z 2017 r.) i Oscara („Lobster” z 2015 r., „Faworyta” z 2018 r.) – Gucci postawił na nieoczywiste kadry i zaskakujące stylizacje. Zdjęcia
wykonano w Los Angeles, a w tle materiału video promującego kolekcję można usłyszeć utwór Everybody’s Talkin Harry'ego Nilssona z 1968 r.


W reklamie pokazano modeli i konie podczas codziennych czynności – tutaj podczas jedzenia śniadania



Kultowa torebka Gucci 1955 Horsebit bag w nowej odsłonie Gucci Orgasmique



Pomysł na scenariusz kampanii był dość prosty, ale efektowny. Kolejne sceny przedstawiają ludzi i konie w najróżniejszych sytuacjach z życia codziennego – widzimy ich podczas przejażdżki samochodem, na basenie, w samolocie, na plaży, w kawiarni, na stacji benzynowej czy w trakcie kolacji i odpoczynku. Konie są równe swoim ludzkim partnerom, a w wielu kadrach można pokusić się o stwierdzenie, że to człowiek jest towarzyszem i nie gra pierwszych skrzypiec. Jak powiedział podczas pokazu dyrektor kreatywny marki Alessandro Michele: „Moda uświęca wszelkie formy różnorodności i ekspresji.  


Samolot, stylizacja Gucci i akcesoria jeździeckie oraz kucyk 



Najnowsza reklama domu mody Gucci 



Zdjęcia wykonywane były w wielu kultowych lokalizacjach, np. w luksusowym hotelu Chateau Marmont na 8221 Sunset Boulevard w Hollywood, czyli jednym z ulubionych miejsc gwiazd kina czy muzyki, które było niemym świadkiem wielu skandali i romansów. Ewidentne nawiązania do mitologii oraz złotej ery Hollywood sprawiają, że klasyczne ubrania i kultowe dodatki Gucci prezentują się świetnie. 

Prace na planie były kontrolowane przez American Humane (to organizacja, która zajmuje się ochroną zwierząt), a w trakcie kręcenia materiału nie ucierpiał żaden koń. 


Buty z charakterystycznym „wędzidłem” Gucci

 




Brand: Gucci

Creative Director: Alessandro Michele 

Art Director: Christopher Simmonds 

Director & Photographer: Yorgos Lanthimos 

Model: Cheikh Tall, Hao Liu, Erik Sathrum

Make-up artist: Thomas de Kluyver 

Hair stylist: Paul Hanlon 

Music: “Everybody’s Talkin’” Harry Nilsson 1968





tekst i opracowanie: equista.pl, fot. Yorgos Lanthimos dla Gucci/mat. prasowe