Od kliku lat w świecie jeździeckim na popularności zyskują wszelkiego rodzaju cykle. W tej chwili możemy śledzić zmagania najlepszych wkkwistów rywalizujących w Rolex Grand Slam of Eventing oraz skoczków w prestiżowych zawodach Longines Global Champions Tour czy w "Wielkim Szlemie Rolexa" - Rolex Grand Slam of Showjumping. Cykliczność, wielkie pieniądze, doskonali zawodnicy, świetne marki to także cechy charakterestyczne kolejnego, rozgrywanego od niedawna cyklu zawodów skokowych - Masters Grand Slam Indoor.
Historia Masters Grand Slam Indoor jest stosunkowo krótka i rozpoczyna się w 2011 roku, kiedy to organizacja EEM World postanowiła stworzyć prestiżowy cykl zawodów sportowych na najwyższym światowym poziomie. Podstawowym celem Masters Grand Slam jest promowanie jeździectwa (a konkretnie dyscypliny skoków) na najwyższym światowym poziomie. Organizatorzy szacują, że zawody odwiedza rocznie ponad 50 000 widzów, a dostęp do relacji "na żywo" ma nawet 500 mln gospodarstw domowych w 120 krajach.
Pula nagród na każdych zawodach cyklu wynosi przynajmniej 1 mln dolarów, a zaproszenia trafiają do zawodników ze światowej czołówki. W ten sposób organizatorzy chcą przyciagnąć nie tylko kibiców, ale również wpływowe osobistości i instytucje mogące wspierać jeździectwo.
W chwili obecnej Masters Grand Slam to trzy wydarzenia na trzech kontynentach, rozgrywane pod patronatem dwóch wielkich marek - Gucci i Longines: